2015. november 13., péntek

Andrew Lucas McIlroy interjú

Lassan egy éve, hogy kezembe akadt az Árnyból az angyal című könyv, vagyis, hogy bepillantást nyerhettem Lucas különleges világába. Ezúttal kicsit kifaggathattam, többek között arról, hogy miért kezdett írni, hogyan ír, hogy jött az ötlet az Árnyból az angyal-hoz, és, hogy miket tervez.

***




Milyen indíttatásból kezdtél el írni?
Már egészen kicsi koromtól fogva nagyon erős vágy élt bennem, hogy történeteket meséljek. Imádtam a fantasy, sci-fi filmeket, ezekhez hasonlót szerettem volna alkotni én is; nyolc-kilenc évesen képregényeket rajzoltam, füzetbe írtam a kis regénykezdeményeimet. Aztán úgy alakult a személyiségem, hogy nagyon visszahúzódó lettem, a saját világomba zárkóztam, emiatt erős belső hang alakult ki bennem, ami nagy segítség az írás során. A történetmesélés szeretete mellett az is motivál, hogy ez az egyetlen lehetőségem, hogy hallassam a hangom a világ felé. Mindezeken túl az írás kárpótol azért, hogy végül kimaradtam a filmszakmából, egy regény megalkotása majdnem olyan, mintha filmet rendeznék, csak épp végtelen költségvetéssel rendelkezem.

Hány regényt írtál már?
Az Árnyból az angyal sorban az ötödik regényem volt. Elsőként tizenkét évesen egy fiktív önéletrajznak álltam neki, ami a 19. században játszódott. Ez volt az első regényem, amit befejeztem, persze évekkel később. Aztán következett egy sci-fi történet, amit mostanság újítottam fel, és a Csillaglány címet kapta. Ezután Az álmokon túl című fantasy regényem jött, amit 2008-ban kiadtam magánkiadásban. Sorban az Árnyból az angyal következett, ám egy időre félretettem, mert megbízást kaptam a Crossholder, az Idő fogságában című időutazásos kalandregény megírására.


Honnan jött az Árnyból az angyal története?
Ez a regény eredetileg egy forgatókönyv volt. Barátokkal, ismerősökkel szerettünk volna egy egészestés fantasy filmet készíteni, ami végül sajnos nem jött össze, viszont a történetet nagyon szerettem, és nem akartam, hogy feledésbe merüljön. A sztorinak csak a váza maradt meg, a régi csapatból szerintem nem is ismernék fel, ha olvasnák. Teljesen új világot alkottam, a cselekmény kibővült, sokkal hosszabb, bonyolultabb lett, a karakterek személyiséget, mélységet kaptak.

Mennyi időbe telt megvalósítani?
A társszerzős felkérés miatt csúszott a munka, de mindent összevetve nagyjából egy év lehetett, mire megírtam. Szeretek kerek, egész munkát kiadni a kezemből, így jött az ötlet, hogy fejezetenként legyenek illusztrációk, ezen rajzok és a borító elkészítése még plusz két hónap munkát jelentett.


Ki a kedvenc szereplőd?
Eline a kedvencem, nagyon szeretem a lázadó, erős karakterét. Hideg és távolságtartó, talán kicsit szociopata, de megvan az oka rá. Szeretnék folytatást írni a regénynek és Eline karakterében sok lehetőséget látok.


Mit éreztél, mikor megtudtad, hogy ki fogják adni?
Azt hiszem, nem igazán éreztem át ennek a jelentőségét. Olykor megesik az emberrel, hogy hosszú éveken át vár valamire, és mikor teljesül, még akkor sem hiszi el. Valahogy én is így voltam ezzel.

És amikor megkaptad az első visszajelzéseket, véleményeket?
Az első visszajelzések kissé lelomboztak. Elsősorban a moly.hu-s értékelések által kapok képet az olvasók véleményéről, gyakran látogatom az oldalt. Nem azt mondom, hogy nagyon rosszak voltak ezek az értékelések, de azt éreztem, hogy a könyv nem találta meg a célközönségét. Az utóbbi időben úgy látom, hogy ez megváltozott, nagyon jó visszajelzéseket kapok, és hatalmas öröm, hogy ennyire szeretik a regényemet.

Min dolgozol most?
Befejeztem a Csillaglány című kéziratomat, még van rajta javítanivaló, de egy ideig pihentetem. Jelenleg ehhez a sci-fi történethez készítek képeket és egy videót.


Mit tanácsolsz a (kezdő) íróknak?
Én igazából sosem érdeklődtem különösebben az írástechnika iránt, ezért az egyetlen, amit személyes tapasztalatból tanácsolhatok, hogy minden kezdő író /és igaz ez más művészeti ág képviselőire is/ adja meg az esélyt önmaga számára, mert sosem tudhatja, hogy mikor jön el az ő nagy pillanata. Kezdetben én is csak legyintettem az első Aranymosás pályázatra, mert nem bíztam benne, hogy sikerülhet. Aztán végül mégis megadtam az esélyt magamnak.

Milyen zenét hallgatsz? Szoktál írás közben zenét hallgatni?
Filmzenéket hallgatok, és mostanság kezdem felfedezni magamnak azon zeneszerzőket, akik ebben az úgynevezett „epic music” műfajban tevékenykednek. Más zenét nem is hallgatok, a közkedvelt, populáris előadók olyan ismeretlenek számomra, mintha egy barlangban éltem volna. A filmzenék megihletnek, gyakran előfordul, hogy az eredeti film megszűnik létezni számomra, és az adott dallam teljesen összefonódik azzal a történettel, ami a fejemben él.

Mik a távolabbi terveid?
Szeretnék önálló kötetet írni a Csillaglány egyik szereplőjének, a kalóznőnek, mert szerintem nagyon érdekes karakter és sok lehetőség van benne. Aztán a régebbi írásomat, Az álmokon túlt átírnám és újból kiadnám. Ennél is távolabbi célom, hogy szeretném a regényeimet angol nyelvre fordíttatni, és külföldi kiadóknál próbálkozni velük.


Köszönöm a válaszokat! Remélem,  rengeteg csodálatos történetedet olvashatom még. :)

Hasznos linkek
Facebook 
Írói honlap
Itt beleolvashatsz az Árnyból az angyal könyvbe
Árnyból az angyal (- moly.hu)
Az álmokon túl (-moly.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése